de-vakanties-van-2024.reismee.nl

Dag 6, 8 mei 2024

Rondje met plaatsnamen met de letter H!

Vandaag hebben we voor het eerst een rustige fietsdag gehad, zonder vreemde of spectaculaire gebeurtenissen!

Bij het wakker worden was de lucht nogal grijs, Mart besloot om voor het ontbijt even het bos in te gaan voor wat foto’s. Na het ontbijt de fietsen klaar gezet, de lunches klaargemaakt en toen begon het licht te regenen. Fietsen maar weer even in de schuur! Buienradar zei wel dat het droog was, maar wij konden toch duidelijk regen constateren! Enfin, vanaf 12 uur zou het beter worden, en inderdaad, tegen half 12 werd het lichter en droog. Dus op de fiets, naar tuincentrum de Stek. Dit is een onderdeel van stichting Philadelphia, een instelling voor mensen met een handicap. Er waren prachtige planten, allerlei leuke houten eigen maaksels en dergelijke. We hadden daar natuurlijk eigenlijk met de auto heen moeten gaan, want nu konden we niets mee nemen. Om toch te sponsoren heeft Mart een broodje hamburger gegeten, en ik thee met appeltaart. We hoefden voorlopig nog niet te lunchen dus!

In Nunspeet rechtstreeks naar de fietsenwinkel om de bestelde regenjas en kaartenhoes op te halen. De hoes paste inderdaad, dus het gedoe met de knijpers is ook weer klaar.

Nog even langs Uniek voor een halfje brood, morgen is het Hemelvaart en dan is alles dicht, en daar gingen we weer. Via Hulshorst en Hierden kwamen we in Harderwijk.

Een stop bij de molen, die inmiddels helemaal is opgeknapt en een prachtige winkel herbergt, uiteraard wat vers gemalen meel gekocht. Een stukje boulevard en dan richting station, want het is daar helemaal vernieuwd. Op de kaart had ik gezien dat je nu onder het spoor door gaat en dan een grote slinger moet maken om weer op weg niveau te komen. Dat klopte, en was nog een hele trap weer omhoog, het voelde alsof we een bergetappe hadden met een haarspeldbocht! Daarna kregen we om Harderwijk uit te komen nog een fietsrotonde, boven ons hoofd raasden de auto’s over hun eigen rotonde. Een vreemde gewaarwording, Mart heeft dan ook even een extra rondje gemaakt!

Als je Harderwijk uit bent, rijdt je gelijk Ermelo binnen, dat is helemaal aan elkaar gegroeid. Wij kozen de route langs de buitenkant van Ermelo, we hadden verder niets nodig, en kwamen om half 6, via onze Romein, weer terug op de camping.

Eten koken, rondje hei, en toen kwamen onze vrienden Barbara en Frank op bezoek. Die waren hier smiddags ook gearriveerd met hun caravan. Een hele gezellige avond, vandaar dat dit log pas op de 9e wordt geplaatst!