de-vakanties-van-2024.reismee.nl

Dag 5, 7 mei 2024

Blubber!

Met de fiets is het goed gekomen, dus we hebben vannacht heerlijk geslapen. De zon maakte ons weer wakker rond 7 uur, we doen het weer lekker rustig aan vanmorgen. Gezellig samen ontbijten, lekker douchen, en dan de lunch klaarmaken. Vandaag maar gebakken eitjes mee op brood, altijd lekker. Hier nog koffie gedronken, en tegen half 11 stappen we op onze stalen rossen.

We gaan via Voorthuizen naar Nijkerk. Bewust deze route genomen, want dan komen we langs de Soete Suickerbol, alwaar ze heerlijke rozijnenbollen hebben, gevuld met bruine suiker en kaneel. Vroeger heetten die dingen Zoete Lieve, maar die bakker is er niet meer. En deze bakker heeft ze geen echte naam gegeven, maar dat maakt ze niet minder lekker!

Uiteraard ook even langs de kringloopwinkel, ik scoor een prachtige puzzel van Rien Poortvliet. Die zal wel in de doos blijven, want de weerberichten zijn erg goed voor de komende dagen!

Via een mooie route gaat het van Voorthuizen verder naar Nijkerk. Aan een mooi fietspad spelen we bermtoerist met onze Helinoxen. Achter ons is een meertje, of is het een ondergelopen weiland? In ieder geval is het er een drukte van belang met allerlei vogels en tientallen kikkers, die speciaal voor ons een concert geven! De krentenbollen zijn zo groot en rijk gevuld, dat we voorlopig wel vooruit kunnen. Dat is maar goed ook, want we treffen een fietspad, dat de naam modderbad niet eens mag dragen. Wat een bende! Ja zegt Mart, daarom stond dat bord er natuurlijk, je weet wel, een rond wit bord met een rode rand! Nou ja, wij zijn van de cross country, en zowel wij als de fietsen hebben het overleefd. Mijn roze kniebroek is zelfs niet vies geworden. Dat kan ik van de fietsen niet zeggen…..

In Nijkerk aangekomen, gaat Mart op het stationsplein op een bankje de wacht houden, terwijl ik de kringloopwinkel bezoek. Alles met blauw label is half geld. Laat ik nou een leuk zomerjurkje vinden, mèt een blauw label! Dus voor 3 euro ben ik weer netjes.

Daarna naar de Action, Mart heeft zwart duct tape nodig om de fiets nog even helemaal af te maken. Ditmaal blijf ik buiten wachten, jas uit en even genieten van de zon!

Boodschap gelukt, gelijk de tape gebruikt, en nu zie je niet eens meer, dat er wat met de fiets is gebeurd! Zo handig, je eigen fietsenmaker mee op vakantie.

En door fietsen we weer, helaas ontkom je er in Nijkerk niet aan een stukje over het industrieterrein te moeten fietsen. Je ontkomt dan ook niet aan de kringloopwinkel daar, die ligt aan de knooppunten route. Ik scoor nog een grappig t-shirt, en we kunnen er allebei gelijk even plassen.

Eenmaal weer op het platteland gebruiken we de lunch, en een stuk verder een stop voor een ijsje bij een Rustpunt, en nog weer later midden in het bos een mandarijntjes stop.

Bij de Garderense Coop alvast melk mee genomen, dat scheelt morgen weer een extra ritje. Want, donderdag is het pannenkoeken dag!

Met dik 55 km op de teller arriveren we tegen half 5 weer bij ons Eethuis. De fiets heeft zich prima gedragen, en wij hebben een mooi kleurtje op gedaan!

Morgen naar de plantjesmarkt bij De Stek, en dan door naar Nunspeet om het bestelde regenjack op te halen. Je zult zien, er valt geen druppel regen meer! Dat is precies wat we willen natuurlijk!