de-vakanties-van-2024.reismee.nl

Dag 4, maandag 6 mei

Allebei een andere kant op.

Het euvel van de fiets is gevonden, het is inderdaad de controller. Snelste oplossing is om zelf een nieuwe te halen in Bergeijk. Dat ligt niet naast de deur, maar opsturen in een week waarin Hemelvaartsdag valt, is ook niet handig. De kans dat het pakketje hier arriveert als wij weer in Krommenie zijn, is niet ondenkbaar.

Mart gaat dus op pad, TomTom aan, en dan moet het lukken. Ik zorg voor een tas met eten en drinken, want ja, het is toch een rit van bijna 2 uur.

Ik ga solo op pad, en ga een rondje Koudhoorn, Putten en Ermelo doen. Helaas voor mij, en gelukkig voor mijn portemonnee, zijn er op maandag geen kringloopwinkels open….

Het weer ziet er heel goed uit, ik vertrek met een dun vestje en daarover een dun jasje. Zelfs de zonnebril gaat op! Bij Dop’s Pluktuin is m’n eerste stop, helaas is er nog geen verse groente. Alleen appels, maar ik vind het helemaal geen weer voor hete bliksem. Via het bos benader ik Putten vanuit het zuiden, en kom langs de boerderij-automaat waar ze volgens de website onze favoriete advocaat verkopen, Tokkeltje van Dichtbij. Gelukkig, het is er, en ik neem maar gelijk 2 potjes mee.

Dwars door Putten, bijna alle winkels zijn er dicht, naar Ermelo. De weg gaat dwars over de Goevenbeekse heide, waar ik even een stop maak voor water en een mandarijntje. Met een mooie route arriveer ik in het centrum van Ermelo. Gelukkig zijn daar wel wat winkels open, zodat ik secondelijm kan kopen, er is een glaasje los van een ding op Mart z’n fiets. Ben even de naam van het ding kwijt!

Als ik weer op m’n fiets wil stappen, belt Mart, om te zeggen dat z’n boodschap in Bergeijk is gelukt, en dat hij zo weer aan de terugweg gaat beginnen.

Ik rij naar de Ermeloose biowinkel, en haal voor 3 dagen groente, en een lekker stukje kaas. Op naar de Ermeloose hei en de Romein! Omdat Mart er niet bij is, stop ik niet om hem te begroeten, dat is iets van ons samen! Ik zeg wel ff sorry tegen onze vriend hoor, want hij keek een beetje beteuterd dat ik zo voorbij sjeesde!

Tegen enen ben ik weer terug, het is nog steeds zo lekker, dat ik buiten lunch. Ik bereid ook alvast het avondeten voor, want hoe het allemaal gaat lopen vanmiddag weet ik niet, dan staat het maar klaar.

Om half 3 belt Mart, dat hij bij Wolfheze is, en gestopt is voor een korte pauze. Voor de terugweg heeft hij de TomTom op vermijd snelwegen gezet. Dat is veel leuker, maar je rijdt dan wel door alle dorpjes en steden. En dus ook door Eindhoven, waar het groot feest was, omdat PSV landskampioen is geworden. Tsja, dat knopje vermijd snelwegen had hij beter nà Eindhoven in kunnen drukken.

Enfin, om 15.15 is hij er weer, eerst wat drinken en dan samen aan de fiets! Leuk, want we klussen niet zo veel meer samen. Maar we zijn het nog niet verleert! Nog voor het avondeten kan er worden proefgereden! Met veel dank aan Bram, die zijn schuur vol gereedschap geheel belangeloos ter beschikking stelt! Fijn dat hij ons dat vertrouwen geeft.

Zoals het er nu uitziet, terwijl ik het log schrijf, is Mart aan het proeffietsen en finetunen, wordt het morgen weer gezellig samen fietsen!


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!