de-vakanties-van-2024.reismee.nl

Dag 3, mei 2024

Naar Harderwijk?

Vanmorgen heerlijk rustig opgestart. Tenslotte is het zondag, maar vooral: het is nogal grijs buiten. We ontbijten op ons gemak, lezen wat en besluiten om nog hier koffie te drinken.

Dan lijkt het wat op te knappen, en we gaan voor een rondje Harderwijk. Fietsen naar buiten, controle wijst uit, dat Mart z’n achterwiel toch niet helemaal goed is gemonteerd door de ANWB man. Gelukkig vindt Mart in de fietsenstalling een roestige steeksleutel, en zet hij alsnog het wiel er recht in.

We vertrekken, grillworst en boterhammen mee voor de lunch, en flesjes water en 2 mandarijnen voor de lekkere trek.

Helaas, vlak voor Harderwijk, met 9,2 km op de teller, zegt de Qwic doe het zelf maar! Aangezien de ANWB geen reddingen in het bos uitvoert, en we nog maar 9 km onderweg zijn, vindt Mart dat we net zo goed terug kunnen fietsen naar huis, in plaats van naar de openbare weg te gaan en daar te gaan zitten wachten. Hij zegt wel dat ik m’n rondje af kan maken, maar dat is natuurlijk niet aan de orde! Samen uit, samen thuis.

Bovendien verwacht hij, dat of de motor, of de controller stuk is, en daar kan de ANWB toch niets aan doen. Hij gaat er zelf wel naar kijken op de camping. De route is in eerste instantie toch wel heuvelachtig, dus ik zet mijn Victoria op full power en duw Mart telkens berregie op. Gelukkig brede fietspaden en weinig tegenliggers!

Halverwege de terugweg eten we onze boterhammen op, vers belegd met grillworst. Het laatste stukje lukt ook goed, de Victoria heeft geen moeite met een extra fiets!

Weer bij het Eethuis zijn we blij dat Bram zo’n mooie grote en droge schuur ernaast heeft gebouwd! Fiets op de kop, Mart leent bij de Toesjes een Stella, en doet wat testjes. Conclusie: motor nog heel, dus is het de controller!

Morgen volgt verder onderzoek, want helaas heeft Mart geen inbussleutels mee genomen. Tsja, we slepen al een hoeveelheid bagage mee dat je denkt dat het voor een weeshuis is, een gereedschapkar behoort nu juist niet tot de standaard uitrusting. (Vanaf nu wel natuurlijk! )

We amuseren ons de 2e helft van de middag met lezen en kijken naar de sprintrace. Als avondmaaltijd de meegebrachte, inmiddels ontdooide snert en toe het restje rabarber.

Voor morgen dus even afwachten hoe en wat, gelukkig is er eventueel wel een huurfiets beschikbaar. Hopelijk vindt Mart het euvel, en kan er iets aan gedaan worden. Maar in ieder geval moet er groente worden gekocht voor bij de gehaktballen.

Janine

O, dat is echt pech. Jullie fietsen daar zo graag. Hopelijk is het snel te verhelpen.

Lucia

Oeps wat een pech… en dat terwijl het weer zo lekker jullie gegund is.
Nou hopen snel oplossing en wederopbouw pad met de fiets.
We Genieten weer van je verhalen