de-vakanties-van-2024.reismee.nl

Wateren dag 4

Vanmorgen keurig om 7 uur wakker. Kopje koffie, kopje thee en glaasje sap, maar we hadden geen van beiden trek in een volledig ontbijt. Nou, dan gaan we maar douchen en aankleden, en dan op ons gemak alles inpakken.

Ook al deden we het echt rustig aan, we waren toch om half 10 klaar om te vertrekken. We hoefden niet zelf schoon te maken, en de afwas was door de vaatwasser gedaan, dat scheelt natuurlijk!

Sleutel bij de receptie afgegeven en de TomTom op Beperk Snelwegen naar Urk geprogrammeerd. Dat ging goed, we reden via Boijl, Oldeberkoop en Wolvega de Noordoostpolder in. We waren inmiddels al Drenthe, Friesland en Overijssel gepasseerd!

In natuurgebied de Rottige Meente was zeker echt iets rottige aan de hand, we dachten eerst dat het mistig werd, maar het rook duidelijk naar brand! Er stond verder niets aangegeven, en we zagen ook geen brandweer of andere hulpdiensten, dus het zal wel in orde zijn geweest.

Eenmaal in Urk, een prachtige grote parkeerplaats bij de haven, gratis!, waar we de auto konden stallen. We liepen zo het oude dorp in, echt leuk en interessant om daar eens te kijken. Wat is dat Urk trouwens groot zeg, we hadden nog een hele rit door de nieuwbouw, voor we bij de haven waren.

Inmiddels hadden we wel trek, dus wat croissantjes gehaald, die we, terwijl we de toerist uithingen, opgegeten hebben.

Vanuit het oude dorp, via de kringloopwinkel, terug naar de route. We hebben genoten van de rit, even de snelweg op om het Ketelmeer over te steken, en toen weer de rustige weggetjes op gezocht. We zijn helemaal langs de IJsselmeer kant van Flevoland naar de brug over het randmeer gereden, langs o.a. de Oostvaardersplassen. Vanaf de brug ging het weer over de snelweg, dat kan nauwelijks anders, want we wilden wel voor donker thuis zijn!

Om 14.15 draaiden we de Zonnelaan weer in. Snel alles uitgepakt en nu met de benen omhoog van de thee genieten. Want vanavond moeten de voetjes weer van de vloer bij de dansles!

We hebben een paar heerlijke dagen gehad, voor herhaling vatbaar. Maar nu eerst weer even het gewone leven oppakken hoor! Dat is ook leuk. Morgen bijvoorbeeld, komen mijn zussen op bezoek, om foto’s te kijken van de Australische reis.

Bedankt voor het meelezen en tot een volgende vakantie!

Dilia

Ik heb weer genoten van jullie verhalen.