de-vakanties-van-2024.reismee.nl

Wateren dag 3

De eerste blik uit het raam, vanmorgen zo rond half 8 na het ontwaken, leerde ons dat er vannacht een hoop water was gevallen, maar, dat het nu droog was. Geen regen gehoord vannacht trouwens, maar dat kan, omdat er nog een hele verdieping boven onze slaapkamer is.

Vanwege de zondag, vanmorgen weer een van der Valk ontbijtje gemaakt. Het was nog wel spannend of ik de afbak croissantjes goed voor elkaar zou krijgen in de combimagnetron, maar zowaar, dat lukte! Geen brandalarm of zwarte croissantjes gelukkig! Gekookte eitjes erbij, lekkere krentenwegge, we hadden het weer dik voor elkaar.

Na een verfrissende douche zijn we een wandeling gaan maken. Het was droog, maar fris, en de verwachting was dat vanmiddag de temperatuur wat hoger zou zijn. Het werd al met al nog een stevige tippel, en ook nog eens veel over zandpaden, dus eenmaal weer terug, ging de koffie met het laatste stuk seizoensslof er prima in!

Mart besloot, aldus aangesterkt, nog wat foto’s te maken van het meer en het eiland, zonder tegen de zon in te moeten fotograferen. Weer terug, vond hij het weer zo opgeknapt, dat we gelijk de fietsen hebben gepakt en naar Appelscha zijn gefietst.

Helaas was ook wat later op de dag, de Kamelenmarkt nog steeds niet veel. De vorige keer heb ik geloof ik al gezegd, dat een blind paard daar geen schade aan kan richten, nu durf ik zelfs te stellen dat een bulldozer daar hooguit zelf wat schade op kan lopen! Jammer hoor, dat het zo’n verlopen boel is daar!

We stapten weer op onze fietsen, keken even rond op het plein bij de groente en fruitkraam, en vervolgden onze weg. Langs Zonnepark Appelscha en Oude Willem reden we door het Wold, waar we genoten van de prachtige herfstkleuren en paddenstoelen.

Weer thuis hadden we een late lunch, een middagdutje en daarna thee met een chocoladereep. En ons diner was echt zondags: spruitjes, bal gehakt, kruimig aardappeltje en toe advocaatmousse! Erbij een glaasje sap, het kleine flesje rode wijn staat helaas nog op de Zonnelaan!

En morgen alweer naar huis! Plan is om er een mooi tochtje van te maken, eerst naar Urk, waar ik nog nooit geweest ben volgens mij, en Mart ooit eens in een vorig leven. En dan via de Oostvaardersplassen uiteindelijk de A6 op, en dan de gewone route verder naar Krommenie. Kunnen we morgenavond gewoon naar dansles.