de-vakanties-van-2024.reismee.nl

Wateren dag 2

Gisteravond lekker in bad geweest, vervolgens op de bank voor de buis met een stukje seizoensslof en warme chocolademelk

Vanmorgen om half 8 op, we hebben prima geslapen, al was het bed wel erg breed, we waren elkaar af en toe gewoon kwijt! Bij het openen van de gordijnen zagen we een wit autodak! Het is dus goed koud geweest vannacht, maar gelukkig hebben we daar niets van gemerkt. We hebben vervolgens ons eigen van der Valk ontbijtje gemaakt, daar hoefden we dus de deur niet voor uit!

Overleg: wat gaan we doen, daar het op dat moment buiten 3 graden was. Ik wilde op tijd naar de boerenmarkt, maar voor Mart was de temperatuur toch wel een puntje, zo op de fiets. We hebben een mooie oplossing bedacht, Mart gaat een paddenstoelen wandeling maken in het bos, en ik ga op de fiets naar Vledder. En dan hopelijk vanmiddag nog even samen een tochtje maken.

Zo gezegd zo gedaan, via de achteruitgang vlak bij ons huisje ga ik rechts af het fietspad op, en Mart links af het DrentsFriese Wold in. Ik geniet van het ritje, kom onderweg nog een stuk of wat oerossen tegen, of hoe die beesten ook mogen heten, af en toe zelfs paddenstoelen, dus straks bij terugkomst maar eens kijken wie de mooiste heeft gezien!

De markt in Vledder biedt kaas, spruitjes en echt Fries suikerbrood, en voor mij ook nog Oude Wijvenkoek, wat ik volgens de bakker niet zo mag noemen! Het is jonge dameskoek, met jaren ervaring! Ook goed, zolang het maar lekker is!

Gelijk ook maar over de kofferbakmarkt, die naast de boerenmarkt is. Wat leuke kralen gekocht om in kledingstukken te verwerken. Ook zag ik koperen kandelaars, ik weet dat Jasmin daar naar op zoek is, maar ik durfde het toch niet aan om ze mee te nemen. Ik twijfelde of ze die wel mooi zou vinden namelijk.

Nog even bij de plaatselijke winkel van Sinkel naar binnen, volgens mij verkopen ze daar echt alles! Van drogisterij tot pannen en kinderspeelgoed. En mudvol!

Via een andere route weer terug, ik was rond 12 uur weer thuis. Samen geluncht, en geconstateerd dat het weer er helaas niet warmer op werd, het werd nogal dampig en kil.

En toen kregen we een déjà vu, de CV ging in storing! Nee hè, hebben wij dat! Enfin, Mart toog naar de receptie. Er zou iemand langskomen, dus de keuze tussen wel of niet samen fietsen was rap gemaakt, Mart bleef thuis om op “iemand” te wachten, en ik ging nog een rondje richting Diever.

Toen ik weer terug was, mooie paddenstoelen gezien!, was er inderdaad iemand geweest, van de receptie, en die had de ketel gereset. Maar er zou ook nog een monteur komen. Enfin, toen ik m’n handen wilde wassen, bleek de ketel wederom in storing te staan. Mart opnieuw naar de receptie, om te vragen hoe dit opgelost ging worden. Want we hebben het krap 2 jaar terug ook eens zo koud gehad in een huisje met ligbad, notabene op ons uitje voor onze trouwdag! Dus we wilden ons nu niet af laten schepen! De afspraak met de receptie was dat als de monteur het niet kon maken, wij het noodnummer konden bellen, en dan zouden ze ons naar een ander huisje verhuizen!

Om half 7 verscheen dan toch de monteur, we hadden het al redelijk fris gekregen, gelukkig dat we warme hutspot hadden! Volgens de monteur is het euvel verholpen, de condensafvoer van de schoorsteen was verstopt. (Gelukkig maar dat we geen hout kunnen stoken hier, weet je nog Nienke, in het huisje bij Appelscha, het vogelnest in de afvoer van de houtkachel!)

Nu maar hopen dat alles het blijft doen, dan kunnen we zometeen lekker doorwarmen in bad!

Wat de dag van morgen ons gaat brengen? Waarschijnlijk een tochtje Appelscha, naar de Kamelenmarkt.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!