de-vakanties-van-2024.reismee.nl

Naar Wateren Dag 1

Zo, we zijn er even een paar dagen tussenuit! Nu iedereen weer min of meer op zijn of haar eigen stek is teruggekeerd, is het tijd om even samen wat quality time te pakken!

We hebben een mooi huisje gehuurd, bij Landal Hunerwold State in Wateren. Met ligbad, zodat we in geval van slecht weer, gewoon 3 dagen in het ligbad kunnen gaan liggen.

Vanmorgen bij vertrek regende het, een blik op buienradar leerde ons dat die bui om 10.15 over zou zijn. En zowaar, dat klopte precies. Dus even de bui afgewacht en toen de auto ingepakt, fietsen er op, en tegen 11 uur reden we de straat uit. We hadden al besloten dat we via Nunspeet zouden rijden, om daar lekker bij Uniek wat te gaan eten en drinken. Dus we volgden de gebruikelijke route via de polder naar Harderwijk. Bij Harderwijk de grote weg af, en lekker de landje over zandje route gevolgd via Hierden. Daar een stop om de kringloopwinkel te bezoeken. Goeie score, wollen trui voor Mart, leuke winterjas voor mezelf, en een mooi wandkleedje. Mart had de auto geparkeerd en stond buiten in het zonnetje op me te wachten.

En verder gingen we weer, en algauw kwamen we in Nunspeet aan, zowaar een parkeerplekje, en zowaar had Martin een parkeerschijf in de zak van zijn jas! Dat scheelt weer een parkeerbon! Het was druk bij Uniek, wat wil je, het was net na 12 uur, lunchtijd. Er was nog een plekje in de serre vrij, buiten was het ons iets te fris, de zonplekken waren allemaal al bezet. Na een hartig broodje en koffie/thee, nog lekker brood ingeslagen voor de komende dagen. En uiteraard een seizoensslof! Daar hebben we precies genoeg aan voor 3 dagen! Nog even door naar de slager voor leverworst, en dan gaat de reis weer door. Mart had de TomTom geprogrammeerd, gelukkig kwamen we er na 100 meter al achter, dat we dan via de snelweg zouden gaan, dus opnieuw geprogrammeerd, nu met de code: zo min mogelijk snelweg! Een mooie route, via Elburg, de Noordoostpolder, Steenwijk en zo op Wateren aan. We hebben dus heel veel provincies doorkruist vandaag. Tegen half 4 waren we op de plaats van bestemming, officieel mag je er om 16 uur in, maar ons huisje was al klaar, dus we mochten er in. Wat een mooi huisje, alles er op en eraan.

Gauw de auto leeg, ik aan het inrichten, en Martin even de benen loslopen en foto’s maken. Met een kop thee en plakjes leverworst rusten we even uit, we zetten alle apparaten op de camping wifi, en ik doe het eten in de pannen, zodat het kan ontdooien. We maken samen nog een rondje om de camping, het bos is echt al in herfstkleuren aan het komen! En dan is het tijd om het eten klaar te maken. Dat is niet meer dan opwarmen, het is inmiddels ontdooit. En na het eten kan de vaat in de vaatwasser, en wij op de bank voor de buis!

Nou ja, ik maak nog even het log natuurlijk! Morgen gaan we naar de boerenmarkt in Vledder, waar, zagen we vandaag toen we er doorheen reden, ook een kofferbakmarkt blijkt te zijn! Wie weet doen we nog leuke aankopen. In ieder geval op de markt groente en kaas halen, en wat plaatselijke lekkernijen. De weersverwachtingen zijn heel redelijk voor deze tijd van het jaar.

Jellien

Gezellig om weer je verhaaltjes te lezen. Geniet lekker van deze dagen, samen met je mannetje! Groetjes!

marja

heerlijk weer thuis gelukkig en hupskee met zijn twee aan de haal in gezellig huisje. ikzelf zie drie dagen in het ligbad niet zo liggen.