de-vakanties-van-2024.reismee.nl

IJS van Co

Bij het opstaan zagen we het gelijk: dit wordt een prachtige dag, dus op naar IJS van Co!

We starten rustig op, want zo heel vroeg is de temperatuur nog niet echt geweldig, je kunt merken dat het richting september gaat. Dus we drinken hier nog koffie, en om half 11 draaien we het fietspad op, richting Hoenderloo. Er leiden vele wegen naar Rome, maar naar Hoenderloo is eigenlijk maar 1 weg, die over de Hoog Buurlose Heide. Daar is niks mis mee, het is daar prachtig.

We zijn blij met de helinoxen, want alle bankjes staan in de zon. Wij zetten de stoeltjes lekker in de schaduw, klaptafeltje op de bagagedrager, wie doet ons wat. We krijgen weer veel jaloerse blikken!

Eenmaal in Hoenderloo strijken we neer op het grasveld bij de muziektent, wederom op de stoeltjes, in de schaduw. We nuttigen onze lunch, broodje met gebakken ei, drinken een smoothie, en laten dan alles rustig zakken, voordat we aan het toetje beginnen: ijs van Co, met aardbeien, want die zijn er gelukkig nog!

Het is leuk zitten daar, er gebeurd van alles, en het is gezellig druk.

We nemen er dan ook alle tijd voor, maar uiteindelijk besluiten we toch maar weer op de fiets te stappen. De terugweg gaat, uiteraard, weer over de hei. Dat is niet erg, de hei ziet er vanaf de andere kant ook weer heel anders uit!

Eenmaal over de hei, slaan we links af, en rijden we via Radio Kootwijk terug naar het Eethuis. Natuurlijk met de nodige stops, want het is warm, volgens Mart zā€™n display was de hoogste temperatuur vandaag 31 graden! Dus veel drinken is belangrijk.

Weer terug, ruim 55 km op de teller en het is nog net geen 4 uur, heeft Mart trek in een kroketje, en daar sluit ik me bij aan. Ik ga douchen en een luchtig jurkje aan doen terwijl Mart naar het Speuldje fietst. Ik ben allang klaar, zit klaar met koude drankjes, maar geen Mart. Uiteindelijk, als ik al bijna de hulpdiensten wil laten uitrukken, komt hij om de hoek van het huisje fietsen. Het was bere-druk daar! Maar de kroketjes smaken er niet minder om!

Onze warme maaltijd is wat later, en bestaat uit brood met rookworst. En voor toe een advocaatje met slagroom!

Een feestelijke afsluiting van een mooie zomerse dag!

En, wat natuurlijk zeker nog het vermelden waard is: een tocht naar Hoenderloo met een strak blauwe hemel, en zonder ook maar een spatje water. Hoe is het mogelijk!

Morgen door het bos naar Nunspeet, en met een ritje langs het randmeer weer retour. Is het plan, kan natuurlijk altijd nog wijzigen

Evelien

Wat een pracht dag was dat. Wij zitten in Holten. Ik heb niet gefietst , maar buiten gezeten met luisterboek en podcasts. Willem daar in tegen heeft wel tocht gemaakt . Helaas is de hei hier bruin van de heikever,, mens kan niet altijd alles hebben .

marja

ook hier heerlijk weer. en als het zo mooi is dan heeft men niet zoveel zin om te koken. de hulpdiensten inschakelen omdat het zo lang duurt kan ik me voorstellen men wordt toch een beetje ongerust na een lange warme dag