de-vakanties-van-2024.reismee.nl

Oliebollen

Bij het wakker worden schijnt er een zonnetje. We starten rustig op, ontbijten, eitjes bakken voor de lunch, douchen en fietsen klaar zetten.

We vertrekken om kwart voor tien, een mooie tijd! Het is overal erg rustig op straat, waarschijnlijk omdat het kerktijd is. We hebben een heiderijke route, want we willen natuurlijk wel zo veel mogelijk genieten van de prachtige paarse hei!

Net voor Vierhouten slaan we bij hotel-restaurant De Malle Jan links af. Vorige keer zaten daar nog vluchtelingen in, nu staan er bouwhekken omheen. Een blik op de website leert dat het volledig gerenoveerd wordt.

Daarna duiken we het bos weer in, we laten het Eibertjespad dit keer letterlijk links liggen. We arriveren op Samoza, wat een enorm terrein zeg! De markt valt tegen, kraampjes met artikelen met een hoog kermisgehalte. Ook een oliebollenkraam, we trakteren onszelf op een vers gebakken en nog warme oliebol. De lucht wordt zo donker, en we voelen spatten, dus we blijven even onder de luifel van de supermarkt wachten, en maken het onszelf aangenaam met een kopje koffie uit de thermosfles. (Overigens is de ontstaansgeschiedenis van deze camping interessant, Google er maar eens op. Er is strijd over wat de oudste camping van Nederland is: Samoza of Kamp Bakkum!)

De lucht klaart weer op, er is eigenlijk geen regen gevallen, en we fietsen over de Plaggeweg naar Nunspeet. Vlak voor Nunspeet stuiten we op een informatiebord, en dan blijkt dat daar vroeger het Ronde Huis heeft gestaan. En Mart blijkt daar vroeger met de speeltuinvereniging op kamp te zijn geweest! Wat een leuk toeval!

We fietsen via Nunspeet, Hulshorst en Leuvenum weer richting huis. Bij de molen van Hulshorst zetten we de stoeltjes op een windvrije plek en nuttigen daar onze lunch, broodje gebakken ei dus!

Tegen 2 uur zijn we terug, met zo’n 42 km op de teller. Mooi rondje!

Morgen is het weer ook nog niet helemaal geweldig qua temperatuur, dus maar even beraadslagen op de dag zelf wat we zullen gaan doen.

Straks zal ik ook wat foto’s plaatsen, we zouden oefenen met foto’s van de camera op de tablet zetten, wat ik in Australië ook moet doen. Maar helaas is nou net het benodigde snoertje niet mee! Een rugzak vol elektronica en snoertjes mee, maar die nou juist niet. Het kan verkeren.

Lucia

bij de hema snoertjes te kust en te keur.... ook ik was me snoertje vergeten en voor 3.- kon ik de week wel weer voort.
leuk de geschiedenis en terugflits van toen

Shenan

Prettige vakantie🙂

marja

heerlijk een oliebol. heerlijke tocht met de fiets als ik dat lees. jullie genieten van het leven. wat ook de bedoeling is.