de-vakanties-van-2024.reismee.nl

Over de dijk naar de Bosrand

Gisteren hebben we al veel ingepakt, we hadden geen oppas vanwege de vakantie. Dus vanmorgen nog de laatste spullen verzameld, afval wegbrengen, laatste beetje afwassen en om 20 over 10 reden we weg. Er stond een zeer stevige wind mogen we wel stellen, en de lucht zag er dreigend uit.

Omdat de ring rond Amsterdam een rommeltje is met wegenonderhoud, hadden we al besloten om eens een heel andere route te nemen, namelijk via de dijk Enkhuizen-Lelystad. Natuurlijk is dat wel wat om, maar we zijn daar al zolang niet geweest, dat het ook wel heel leuk was om eens een heel andere route te nemen.

Helaas was onze juffrouw van de TomTom nog niet op de hoogte van de nieuwste wegen rondom Hoorn, dus die raakte helemaal in paniek toen we niet meer naar haar luisterden, en gewoon rechtsaf gingen waar zij aangaf rechtdoor te gaan. Op de kaart van de TomTom reden we dwars door een weiland, en juffrouw Tommelina heeft een kwartier lang haar mond gehouden!

Op de dijk hebben we een stuk van de Markerwadden gezien, het is toch wonderlijk hoe er natuur ontstaat uit niets!

Om 10 over 12 draaiden we de camping op. Natuurlijk was het Eethuis al klaar, Lisanne weet ook al dat wij vroeg komen. Zij neemt samen met haar aanstaande de honneurs waar, Bram en Ria zijn heerlijk op vakantie. Ze kunnen dat nu doen, want ze laten de Bosrand in vakkundige handen achter!

Het geoliede team, want dat zijn we, had in notime de fietsen van de auto en de koffers ùit de auto, lekker buiten wat eten en drinken, en toen helaas spatten. Dan maar even verder binnen lunchen. Na bestudering van buienradar besluit ik toch naar Putten te fietsen, Mart gaat rustig van de vrije trainingen van de GP van Zandvoort genieten.

Bij terugkomst staat er een kopje thee voor me klaar, we smikkelen van de door mij gekochte nootjes en gaan in ruststand.

Na het avondeten lopen we naar de hei, in de hoop de ballonnen te zien, die vanwege het Barneveldse Ballon Fiësta, onze kant op komen waaien. Het duurt even, tijdens het wachten vinden we nog een cache, maar dan zien we de eerste ballon. Ze zijn helaas wel wat verder weg, maar, we hebben de verrekijker mee, dat helpt wel iets. Bij ballon 18 raken we de tel kwijt!

Nu aan de koffie met een zelfgebakken koekje.

Nog geen vast omlijnde plannen voor morgen, eerst maar eens het weer afwachten.

marja

het is idd. weer eens wat anders over de dijk maar wel een heel mooi uitzicht. vroeger veel over heen gegaan. geniet van de rust.

Lucia

Heerlijk genieten over de dijk Enkhuizen Lelystad
daar is veel veranderd en extra genieten toch
Koeter de koet en heerlijk om zo jullie vakantie te starten
Heel veel plezier en ik lees BNN weer mee met Hendrik 🥳