de-vakanties-van-2024.reismee.nl

Het laatste gebak....

Dag 8: En dat is weer de laatste vandaag!

Altijd knap, dat wij in een week 8 dagen krijgen! Dat is nog eens wat je noemt de dagen plukken!

Vroeg wakker, het zonnetje schijnt, maar er staat een aardig windje. Op de camping is het nog heerlijk warm, blote armen weer. En om het huisje te poetsen zelfs aan de warme kant. Enfin, de gedweilde vloer droogt snel. Om kwart voor 10 zijn we weer vertrek gereed, auto ingepakt en fietsen startklaar voor een klein rondje.

We zeggen Bram gedag bij de schuur, en rekenen bij Ria ons verbruik van gas, water en elektra af. Op naar Ermelo, alwaar een markt is bij de GGZ instelling, met vooral eigengemaakte producten. We fietsen langs de Romein en schieten nog even een plaatje van ons drieën. Helaas zijn de foto’s van vandaag ergens in the cloud verdwenen, door een mislukte overdracht van camera naar tablet. Enfin, onze trouwe lezers hebben al vaak genoeg een foto van de Romein samen met Mart en Lien gezien!

Op de hei komen we de schaapskudde tegen, en we staan met verbazing te kijken hoe de hond de kudde onder controle houdt. En wat kan dat beest hard lopen!

In Ermelo is de markt wel aardig, maar de DJ zet de muziek zo hard, dat het zelfs Martin te erg is. We besluiten om dan maar bij de Ontmoeting te gaan zitten, daar waren we nog niet geweest tenslotte. Appeltaart met slagroom en cheesecake, en dan is het voor deze vakantie wel genoeg gebak geweest. Via een leuke route gaan we naar de monniken bij het Solse Gat, we zullen ze in augustus gewoon weer op de foto zetten, dat komt goed!

En dan is het fietsen op de auto zetten, even plassen, Ria zeggen dat we nu echt weggaan, en hoppa, naar huis. Het is kwart voor 1 als we weg rijden, om kwart over 2 zijn we thuis. De rit duurde wat langer, oponthoud bij Harderwijk, en ook de ring bij Amsterdam was erg druk.

Gelukkig hadden we al vanmorgen op tijd thuis de airco’s aan gezet en de screens dicht gedaan, wat een techniek toch!, dus het was een prima temperatuur bij binnenkomst. Gelijk een was aangezet, en die is inmiddels al weer droog en opgevouwen in de kast, dankzij de wind.

Als afsluiting bedacht Martin om nog bij de Chinees te gaan eten, dus we hebben echt de hele vakantie periode benut!

Wat hebben we ontzettend geboft deze week. En over 8 weken gaan we weer!

(En daarna ga ik nog 3 weken naar Australië, om na 5 jaar eindelijk weer te kunnen knuffelen met de (klein)kinderen! )

Bedankt voor het meelezen en tot de volgende.

Jellien

Welkom thuis. Het waren weer leuke verhaaltjes. Over 8 weken weer. 👍🏼😊

marja

mooi weer en heerlijke routes gereden. en natuurlijk van lekkere dingen genoten en als klap op de vuurpijl chinees bijna op de hoek. jullie en ik hebben weer genoten.