de-vakanties-van-2024.reismee.nl

Aardbeienslofje

Vanmorgen vroeg op voor ons doen. Waarschijnlijk door de behoorlijk hoge temperatuur in het Eethuis, ondanks alle maatregelen die we hebben genomen. Wat zullen we doen vandaag?

We zijn nog helemaal niet in Nunspeet geweest! We moeten nog een aardbeienslofje eten bij Uniek! Henk en Jellien waren er vorige week, en tipten ons dat de slofjes er weer zijn.

Naar Nunspeet is een mooi tochtje, praktisch helemaal door het bos, dus dat is te doen. We ontbijten niet, we halen bij Uniek lekker verse croissantjes. Ik maak een bak met stukjes meloen en bosbessen klaar, 2 vorkjes erbij en voor de gezonde trek zijn we dan ook voorzien. Uiteraard flesjes water mee en wat extra pakjes drinken. Om half 9 bel ik even met Uniek, om ons favoriete pompoenbrood te reserveren, dat is vaak uitverkocht.

Dat valt dit x allemaal mee, want nog voor 10 uur zitten we al op het terras aan de koffie en thee, èn een aardbeienslofje! Mart wil graag even bij de Stella winkel kijken, maar bedenkt zich halverwege onze toch daar naar toe, dat het toch niet nodig is. Makkelijk zo’n kaart voorop, de route laat zich heel makkelijk wijzigen! We koersen naar de molen, vandaar pakken we een stuk van de Zuiderzeeroute op. In Hierden hebben we overleg, we besluiten via de boulevard van Harderwijk verder te gaan. Daar zitten we heerlijk in de schaduw en eten ons fruit op. Dan weer door, we rijden weer over de fietsrotonde onder de snelweg, het blijft een bijzonder ding!

De route is vanwege schaduwrijk bos niet altijd logisch, en zeker niet de kortste weg, maar de temperatuur is daarom wel uit te houden. Bij de schaapskooi nemen we een pauze, en een ijsje. Dan is het nog een klein stukje bergaf naar het Eethuis.

Rond half 2 zijn we thuis, en dik 55 km op de teller, wat eigenlijk helemaal het plan niet was, maar omdat we al vroeg vertrokken zijn vanmorgen, was het prima te doen.

De rest van de dag wordt in betrekkelijke rust door gebracht. We eten pannenkoeken, een paar met spek, nou ja, eigenlijk rauwe ham die over is van gisteren. Maar dat smaakt prima in de pannenkoeken, een aanrader!

marja

krijg trek van al dat gebak/ijsjes en fruit. maar goed dat jullie al die calorietjes er af fietsen en heerlijk van de natuur genieten.