de-vakanties-van-2024.reismee.nl

Bosbessen

Het log is wat vertraagd, we hadden gisteren namelijk visite!

Maar laten we bij het begin beginnen. Het begint al haast gewoon te worden: wakker worden van de zon, je vooral luchtig aankleden, zelfs Martin trekt de korte broek aan, en dan op het terras ontbijten.

Dan overleggen wat we gaan doen, want de verwachting is dat het nog warmer wordt dan gisteren. Er is markt in Putten, daar kunnen we door het bos naar toe! Dan doen we dat. Maar eerst wil Mart graag een loopje door het bos maken. Prima, dan rommel ik hier nog wat. Het duurt nogal voor hij weer terug is. Wat blijkt, hij kwam een ruiter met paard tegen, en het paard schrok van zijn plotselinge verschijning. Gelukkig was het een goeie ruiter en had ze het paard snel weer onder controle.

We nemen nog een kop koffie, en vertrekken dan naar Putten. We fietsen dit keer de Laak af, is wel een onverhard pad, maar te doen. We lopen een rondje markt, kopen 2 meloenen en eten kibbeling. Dan over de Groevenbeekse heide naar Ermelo.

We komen langs de bosbessenkwekerij, en nemen toch even een kijkje of ze open zijn. Jazeker, net vandaag! Door de warmte rijpen de bessen sneller af dan gedacht, vandaar dat ze nog geen bericht hadden geplaatst op de site. Hebben wij geluk! Eerst maar even zitten, kopje koffie/bosbessenthee, met een bosbessengebakje. Is ook al een primeur begrijpen we, dat is nieuw op de kaart. Daarna pluk ik een pondje bessen. Dat is voor nu genoeg. Want ik ben niet van plan om met deze temperatuur jam te gaan staan koken!

Daarna dus alsnog door naar Ermelo, meer specifiek naar de Zaak van. Want uitgerekend vandaag heb ik geen bakjes mee, en de bosbessen zitten nu in een plastic zak in de fietstas. Als dat gaat lekken, is de gloednieuwe fietstas van Mart gelijk bedorven. En ja, voor 50 cent scoor ik een keurige plastic bak met deksel. En ook nog 2 stukken laken uit de couponnenbak, ook ieder 50 cent, om over keukenraam en deur te hangen voor de zon. Of beter, tegen de zon! Daar gebruik ik nu het tafelkleed voor, maar ja, dan eet je weer van een kale tafel!

Ik wil ook nog een ijsje mee nemen, maar al hun ijs is uitverkocht. Dus nadat ik mijn boodschappen bij Mart heb gebracht, die buiten in de schaduw bij de fietsen, op zā€™n helinox zit, loop ik even door naar de Boni voor iets koels. Het ijs gaat alleen per grote doos, maar een ijskoffie vinden we ook lekker. Als we die genuttigd hebben, en de bessen in de nieuwe bak hebben gedaan, het past precies, fietsen we via schaduwrijke bospaden weer naar huis.

Omdat we vanavond een gast hebben bij het eten, stelt Mart voor, om meloen met rauwe ham te maken als voorafje. Omdat hij gisteren de boodschappen heeft gedaan, is het nu mijn beurt om even naar het dorp te fietsen. Heb ik dat? Ja zeker, de vleeswarenkoeling is stuk! Gelukkig hebben ze nog wat rauwe ham voor me uit een andere koeling. En omdat ik er toch ben, neem ik nog wafels mee en gele-roompoeder, dan maak ik voor toe wafels met gele room en blauwe bessen.

Nou, onze gast heeft gesmuld, en wij ook! Alles op, geen kliekje over!

Voor vandaag staat Nunspeet op de planning, daar zijn we deze week nog niet geweest, door alle warmte zijn onze plannen op een minder actief niveau gekomen. Heerlijk, we genieten met volle teugen! Maar vandaag, we zijn mooi op tijd, richting Nunspeet. Kan grotendeels door het bos!


Reacties

Reacties

Evelien

Ik wordt toch al moe bij dit lezen hihi. Juffrouw Mier šŸœ ben en blijf je. Heerlijk hoor...geniet ervan . En wat boffen jullie met dit weer . šŸ˜˜

marja

heerlijk door het bos en dan een paard laten schrikken oef. gelukkig niks aan de hand en lekker verder met een warme dag. jullie doen gelukkig wat rustiger aan met dit weer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!