de-vakanties-van-2024.reismee.nl

Aardbeien en kersen

Bij het opstaan is het al warm, en zonnig. We besluiten het rustig aan te doen, en zoveel mogelijk uit de zon te blijven. De tocht naar Hoenderloo, bijna 60 km, vinden we te gek bij deze temperaturen, bovendien fiets je dan grote stukken over de hei, dus geen schaduw, maar de zon pal op je bol.

We gaan door het bos naar de Stroese Boomgaard, en scoren daar een kilo aardbeien en een kilo kersen. De kersen maken we al voor een groot deel soldaat op een bankje bij de Boomgaard.

Daarna fietsen we door naar Meerveld, hopend op aardappelen, en hopend op een geopende foodtruck voor de lekkerste patat van de omgeving.

De piepers zijn nog niet geoogst, dat hadden we ook wel gedacht, maar gelukkig is er wel patat! De lunch is vandaag wat vroeg, voor 12 uur zitten we al te smikkelen.

Eén keer per dag een grindpad vinden we genoeg, we gaan via de “grote” weg richting Uddel. Nog voor Uddel slaan we dan af naar de Paleisweg, heerlijk in de schaduw! Op de kruising met de Solseweg, sla ik rechtsaf naar de camping, Martin rijdt, gewapend met een boodschappenbriefje, naar het dorp. Hij wilde graag de boodschappen doen, en ik kan dan zo snel mogelijk het fruit koel zetten.

Tegen half 2 is Martin weer thuis, en kan gelijk genieten van de zelfgemaakte yokidrink aardbeien!

De middag besteden we, gezeten achter het Eethuis, in de schaduw van de boom, aan lezen, kletsen, en een middagdutje.

We eten sla vanavond, Mart fietst nog even snel naar de eierboer, zodat we een eitje bij de sla hebben. Goeie kost met dit weer! Voor toe yoghurt met verse aardbeien en nu kijkt Mart naar de wedstrijd Nederland-Oostenrijk en ik ga na het schrijven van het log door met m’n haakwerkje.

Morgen wordt het weer warm, dus we gaan weer rustig aan doen!

Jellien

Heerlijk genieten!
Wat ben je aan het haken? 😉

Jantine

Ik misten inderdaad je blog gisteren. Meestal voor het slapen gaan even het verhaaltje lezen 😂. Ik heb gelukkig evengoed wel lekker geslapen. Geniet nog van het mooie weer.

marja

was idd. een beetje aan de warme kant. maar ala de kersen en aardbeien zijn er. dus dat wordt smullen.