de-vakanties-van-2024.reismee.nl

Familiebezoek

Weer wakker worden met de zon die in je ogen prikt, weer heerlijk buiten ontbijten, en de hele dag met blote armen op de fiets. Hoeveel meer vakantie gevoel kun je hebben?

Even na 10 uur stappen we op de fiets. Richting Hierden is de planning. Bij de eerste boerderijwinkel die we passeren kopen we een fles met ijskoude aardbeien karnemelk. Voor degenen die dat niet kennen: een soort verse yokidrink. We stoppen hem in de fietstas, in de hoop dat ie nog even lekker koud blijft. Op weg naar Hierden passeren we het Beekhuizerzand. Goeie plek om de fles koude karnemelk soldaat te maken. Het blijkt een populaire stopplaats, het wordt er steeds drukker. De fles is leeg, wij gaan de rust weer opzoeken! Al snel komen we bij dat enge viaduct, wat, eerlijk is eerlijk, van deze kant af, minder eng is. De hellingen naar beneden fietsen, gaat beter dan omhoog. Maar het blijft wel heel erg hoog!

In Hierden vinden we een Rustpunt annex boerderijwinkel. Die is dicht, maar je kunt bellen, dan openen ze de winkel. Dat gaat ons wat te ver, ik vind het gewoon leuk om even te kijken wat ze allemaal hebben, en als er iemand speciaal voor komt, voel ik me toch gedwongen wat te kopen.

We fietsen verder naar Harderwijk, dit x niet door het centrum, maar langs de buitenrand. We fietsen over een mooie fietsbrug over de rondweg, wel steil, even stevig trappen, en we zitten weer in het bos. We missen een knooppunt, maar dankzij de routeapp op m’n smartphone, zitten we al snel weer op de goeie route.

Net voor de bebouwde kom van Ermelo lunchen we in het bos. In Ermelo doen we boodschappen bij de Appie, drinken een ijskoffie en eten een donut, en gaan dan op zoek naar de bloemenwinkel. Die verwijst me door naar hun andere winkel meer in het dorp, want deze winkel heeft alleen speciale boeketten in modellen die ik niet mee krijg op de fiets. De winkel in het dorp laat zich makkelijk vinden, die is naast het plein waar we zaterdag van de muziek hebben genoten. Met een schitterend boeket met o.a. zalmkleurige rozen, fietsen we naar onze oom Piet en tante Riet. Oom en tante mogen we niet zeggen, dus ik laat die voorvoegsels dan ook verder weg.

Precies op de afgesproken tijd staan we voor de deur, wat Piet de uitspraak ontlokt, of we soms om de hoek hebben staan wachten tot het 14 uur was. Maar nee, goed getimed, èn goed de weg gevonden.

We hebben een hele gezellige middag, en heerlijk buiten in de tuin gezeten!

Om 18 uur zijn we terug op honk. Makkelijk maaltje, bami, saté en babi ananas zijn precies genoeg ontdooit, even opwarmen en buiten opgegeten!

Morgen waarschijnlijk richting Hoenderloo, naar IJS van Co! Het is er weer voor. Hopelijk hebben ze nog aardbeien, dan hebben we een gezond ijsje!

marja

ik vindt het knap hoor zolang op de fiets. weliswaar met stops maar toch. gelukkig goed uitgerust bij oom en tante😁 en eten al ontdooid dus gelijk aanvallen. heerlijk