de-vakanties-van-2024.reismee.nl

Varen over niet zo woelige baren

Zo, het is nu even na 19 uur, en ik zit buiten met-zonder mouwen het log te maken! Zal de zomer dan nu toch echt zijn begonnen?

Vanmorgen hebben we buiten ontbeten, en ook ons zondagse diner was buiten.

Vandaag een mooie tocht gefietst, overgestoken met de pont van strand Horst naar Zeewolde, daarvandaan langs het randmeer naar beneden, bij Nijkerk weer overgestoken naar het vaste land, en weer langs het water retour. Mensen nog aan toe, wat een drukte daar op de Putter Zeedijk, het leek de A1 bij Amsterdam wel! Ter hoogte van Putten weer landinwaarts gegaan. Onnodig om te zeggen, dat we natuurlijk de nodige stops onderweg hebben gemaakt, soms was er een bankje, en anders klapten we de helinoxen uit.

Tussen Putten en Krachtighuizen hebben we ons zelf getrakteerd op een lekker schepijsje, bij ijssalon/snackbar het Melkmeisje. Niet te verwarren met het Melkmeisje van Vermeer natuurlijk, er werkten wel meisjes in de bediening, maar die leken echt niet op die van Vermeer!

Na deze enorme aanslag op ons vakantiebudget, fietsen we weer door, en via Dop’s Pluktuin alwaar we de laatste stop hielden, gingen we op huis aan. In Garderen passeerden we IJSTIJD, we waren blij dat we daar geen ijsje hoefden te halen, de rij stond tot op het terras!

We hebben nog heerlijk buiten gezeten, Martin heeft de race teruggekeken en ik heb m’n boek uitgelezen. Uitgebreid buiten gedineerd à la van der Valk, ik had alleen geen rode kers voor op het schaaltje appelmoes….

En nu naar binnen, want ik sta duidelijk op het menu van de muggen!

Morgen maken we een leuk tochtje richting Hierden, en we eindigen bij (oom)Piet en Riet, de jongste broer van mijn, Eveline’s, vader, in Ermelo. Daar gaan we gezellig wat drinken, en hopelijk kan hij nog wat vragen beantwoorden over mijn stamboom.

Cor en marja

Jullie hebben ook genoten van het weer lees ik.
Wij ook morgen gaan we naar ons 2e vakantie adres in Groessen.
We mogen daar pas om 15:00 uur in dus maken we eerst een tochtje bij Hoenderloo, kan je daar eigenlijk ijs kopen.
Geniet van de mooie dagen die nog komen.

Lucia

heerlijk Genieten en met dit weer dubbelop. je hebt weer zo leuk alles beschreven reis gewoon met jullie mee.
succes bij ome Piet, zeker leuk om nog wat stamboom info te achterhalen. fijne dag groeten in Hierden

marja

varen over de baren je krijgt vanzelf zeebenen. dat ijsje moet kunnen op zon zon overgoten dag. morgen op familie bezoek. die muggen mogen ook niks krijgen ze eindelijk wat anders is het niet goed 😁😁