de-vakanties-van-2024.reismee.nl

Juni dag 2, muziek!

Muziek!

Vandaag stond er een mooi rondje gepland, maar we zijn niet verder gekomen dan Ermelo! Ria tipte ons gisteren bij aankomst al over Fête de la Musique, en dat was echt een hele goeie tip!

We vertrokken zo rond half 11 vanaf het Eethuis, het is tenslotte vakantie, dus rustig aan. Via de Zaak van Ermelo en de kringloopwinkel van Ermelo, kwamen we aan achter het gemeentehuis. Daar de fietsen geparkeerd, naast de loempia kraam en de viskraam.

We hadden echter meer trek in koffie, dus op naar de Ontmoeting. Daar ontmoette iedereen elkaar echter al, dus we besloten dat we daar de komende week nog wel een x langs gaan.

Op het stadhuisplein was een mooie tent neergezet voor de muzikanten , helaas hield daar de muziek net op, dus we zijn door gelopen naar het volgende muziekplein. Daar waren ze net met het inregelen van de sound bezig, dus als oud-roady moest Martin daar eens goed naar kijken! De band begon te spelen, maar na 1 nummer hadden we dat wel gezien, beter gezegd gehoord, het geluid was te hard, en daardoor niet mooi meer. Weer door naar de volgende muzikale plek. Daar zou de ukelele club gaan spelen, maar dat liet nog een half uur op zich wachten. We hadden trek in iets te eten en drinken, en moesten ook even plassen. Dat kon in het gemeentehuis, en ook daar was muziek. Daar het op alle terrassen erg druk was, zijn we lekker op een muurtje in de zon gaan zitten met een bak kibbeling en ons meegebrachte drinken.

Bij de Plus daarna nog even pecanbroodjes gehaald en een pak chocomel voor de volgende pauze.

Terug naar de tent op het plein, daar speelde inmiddels een harmonie. Mooie muziek, voor Mart waren de trompetten wat te schel, die ging bij de andere muziektent kijken. Zo genoten we allebei. Toen er in beide tenten even pauze was, hielden wij ook pauze met de lekkere broodjes.

Uiteindelijk belandden we op het stationsplein, waar ook weer muziek was. We hebben daar heerlijk gezeten, eerst met koffie en thee, later nog een lekker, maar wel wat groot uitgevallen, soft ijsje. Toen de band die daar optrad uitgespeeld was, vertrokken we weer naar een volgend optreden. Er was volop keuze in allerlei genres.

Om 17.15 uur hielden we het voor gezien, we waren muzikaal verzadigd, zeg maar. Via de hei weer op huis aan. Daar genoten we van de inmiddels ontdooide, en natuurlijk opgewarmde, kippensoep.

Nu op de bank, helemaal verzadigd van muziek en zon, want wat hebben we het getroffen vandaag! We waren net op tijd thuis voor het weerbericht, en dat ziet er heel goed uit voor de komende dagen. Wat boffen we met het weer!

Straks maar bedenken waar we morgen heen zullen fietsen!

Ria, bedankt voor de goeie tip! Heb je er ook een voor morgen misschien?

marja

gezellig allerlei soorten muziek. heerlijke bezigheid om daar naar te luisteren en lekker weer erbij. wat wil een mens nog meer