de-vakanties-van-2024.reismee.nl

Juni dag 1: Regenpakken test

Gisteravond al een hoop ingepakt, dus we hadden vanmorgen tijd om gezellig met vers gebakken croissantjes te ontbijten. Die bak ik toch liever in m’n eigen oven, dan in de combi-magnetron van het Eethuis. Want ik weet nog goed dat dit ook grote zwarte rookwolken kan opleveren! Zie een van onze vorige logs.

Juist op het moment dat Ria een berichtje stuurt dat het Eethuis over ruim een uur klaar staat voor ons, zijn wij klaar met de auto laden. Nog even gedag zeggen tegen de buurvrouw, die zondag ook op vakantie gaat, en we kunnen vertrekken. Het blijft nog steeds gek, dat we weg kunnen gaan zonder iets te hoeven regelen voor de poes….

De reis verloopt prima, en in 75 minuten zijn we op de Bosrand. Voor de Toesjes hebben we een zelf gebakken rode bessen vlaai mee, (en een wat kleiner exemplaar voor ons zelf, maken jullie je maar geen zorgen hoor!) die we gelijk overhandigen, dan kan er niets meer mee gebeuren. De rode bessen zijn uit eigen tuin, woensdag vers geplukt!

Het geoliede team pakt snel de auto uit en richt het Eethuis in, met een half uur is het net of we niet weg zijn geweest! Zo, nu eerst koffie met een stukje vlaai, buiten op het terras, en dan buienradar bestuderen of we nog droog heen en weer naar Putten kunnen. Dat moet gaan lukken, dus we stappen op de fietsen. Als eerste komen we langs de kringloopwinkel, en terwijl Mart het Puttense leven gadeslaan, scoor ik maar liefst 3 “nieuwe“ werkspijkerbroeken voor Mart, en een leuk t-shirt. Voor bij elkaar 10 euro, nou, dan kan hij weer fijn klussen!

Daarna even langs de Action voor wc papier, ik bleek maar 1 rol mee te hebben, da’s net niet genoeg waarschijnlijk. En beter mee verlegen dan om verlegen! Uiteraard wordt ook Domburg met een bezoekje vereerd, een zak doppinda’s voor Mart en 2 lekkere stukjes kaas voor mij.

We voelen af en toe een spat, maar Buienradar zegt dat het nog een uur droog blijft. Genoeg om bij het Eethuis te komen, maar dan nu wel gelijk die kant op, geen omweg meer maken. Helaas, dat uurtje blijkt 20 minuten te zijn, we moeten onze nieuwe regenpakken aan trekken! Want het regent stevig door. Hulde aan de nieuwe pakken, we komen droog aan. Behalve de schoenen, die van Mart blijken niet waterdicht. Die van mij ook niet, maar dat zijn dan ook sandalen…..

De rest van de middag nemen we lekker onze rust, Mart kijkt naar de eerste vrije training van de GP, ik heb een goed boek.

We dineren met gebakken krieltjes, een potje groente en een meegebracht sudderlapje. Voor toe verse vruchtenyoghurt, het is weer prima voor elkaar in het Eethuis.

Morgen in ieder geval naar Ermelo, naar Fête de la Musique.

Cor en marja

Zo jullie zitten weer.
Wij zijn in nieuw Heeten.
En ook nat weer in het huisje gekomen.

Ella

Is Sheila overleden?

Barbara

Heel veel plezier op de Bosrand!

Jellien

Fijne vakantie Mart en Eveline. Wij genieten lekker mee.

marja

gezellig weer en lekker op de fiets😘