de-vakanties-van-2024.reismee.nl

Dag 8, 10 mei 2024

Alweer de laatste dag.

Dat betekent dus: inpakken, schoonmaken en nog een klein rondje fietsen.

We worden weer wakker met de zon, we starten de gebruikelijke routine, en precies om 10 uur is alles weer klaar. We gaan bij Ria langs om afscheid te nemen, maar dat is maar voor 6 weken deze keer!

We genieten van het mooie weer en fietsen op ons gemak naar Ermelo. Eerst even langs de kringloopwinkel in het dorp, want die sluit tussen de middag. Het is er druk! Ik koop een mooi groot wijnglas, dit is een speciaal plagerijtje tussen Floris en mij, want hij vindt onze wijnglazen zo klein. Deze is wel erg groot, en eenmaal thuis in Krommenie, als ik het afwas, blijkt dat ook de steel hol is. Ik denk dat er bijna een hele fles wijn in het glas gaat. Ik ga er maar een mooi bloemstuk in maken!

Enfin, dan is het nu tijd om even bij de Ontmoeting op te steken. We kiezen allebei een andere lekkernij, koffie en thee erbij, moet kunnen!

We genieten van spelende kinderen op het stadhuisplein, waar ze fonteinen hebben gemaakt, als een soort bedriegertjes. De kinderen hebben de grootste lol met het opspuitende water, en wij bedenken, dat onze kleinkinderen daar ook wel zouden willen spelen.

Op de fiets, via de Zaak van Ermelo, over de Goevenbeekse heide en langs Putten, richting de Schaapskooi. We stappen dit keer niet af.

Op de camping eerst de fietsen op de auto, en dan nog even gezellig wat bij Barbara en Frank drinken.

En dan weer terug naar Krommenie. Na precies een uur en een kwartier draaien we de Zonnelaan weer in! Welkom thuis, al is er geen mauwende poes meer die ons verwelkomd. De auto leeg halen, alvast een was aan, boodschappen doen, en we zitten weer helemaal in onze gewone β€œthuisrol” .

Morgen de tuin, het onkruid tiert welig na deze mooie week!

Bedankt voor het mee lezen en tot over 6 weken!

Jellien

Het waren weer gezellige verhaaltjes. Over 6 weken dus weer een vervolg, leuk!

marja

ik heb weer genoten van jullie verhalen. wat jullie allemaal meemaken is heerlijk om te lezen. 😘😘😘